قربانيان جراحي زيبايي


 





 

آيا اين چهره را مي‌شناسيد؟ وي 15 سال پيش يکي از چهره‌هاي برجسته سينما و تلويزيون آمريکا بود اما امروز وقتي در محافل حاضر مي‌شود، کمتر کسي او را مي‌شناسد.
ژان وان آرک براي حفظ زيبايي و جواني‌اش به انواع جراحي‌هاي زيبايي رو آورد، غافل از اينکه پيري را زودتر از آنچه مي‌بايست براي خود خريداري خواهد کرد. او يکي از مشهورترين‌ قربانيان جراحي زيبايي است.
امروز به ويژه در جامعه ما کم نيستند افرادي که خود را به تيغ جراحي مي‌سپارند با اين اميد که حداقل 10 سال جوان شوند. جوان شدن شايد در دنياي مدرن امروزي کار آساني شده باشد اما پيش از گرفتن هر تصميمي، بهتر است درباره کاري که مي‌کنيم و نتايج آن خوب فکر کنيم.

جواني تنها براي 10 سال
 

يکي از نشانه‌هاي پيري پوست، شل شدن و افتادگي پوست و بروز چين و چروک است. از جمله جراحي‌هاي شايع به منظور جلوگيري از پيري پوست، ليفتينگ است. به‌طور معمول، افراد بالاي 40 سال داوطلب اين جراحي مي‌شوند و نامزد آن در سنين پايين کمتر است. اين نوع جراحي انواع گوناگوني دارد:
• ليفتينگ پيشاني که پوست و ماهيچه‌هاي پيشاني را بالا مي‌کشد.
• ماسک ليفت که حالت چشم‌ها و شکل گونه‌ها را اصلاح مي‌کند.
• ليفتينگ گردن و صورت که روي گردن و زير گونه‌ها انجام مي‌شود.
• ليفتينگ نواحي گيجگاهي که روي گوشه‌هاي چشم و گونه‌ها انجام مي‌شود.
برش جراحي ليفتينگ به طور معمول از نواحي گيجگاهي و زير قسمت رويش موها آغاز مي‌شود و سپس به بيرون گوش، داخل گوش و پشت گوش و درنهايت گردن ختم مي‌شود. 10 روز پس از انجام جراحي ليفتينگ، صورت فرد باد کرده و بي‌حس است. گاهي فرد دچار هماتوم يا عفونت مي‌شود. در 50 درصد موارد نيز دچار افسردگي و خستگي‌هاي مفرط مي‌شود.
درست است که در وهله اول با انجام جراحي ليفتينگ فرد احساس مي‌کند 10 سالي جوان‌تر شده ولي اثر اين جراحي 8 تا 10 سال بيشتر طول نمي‌کشد و پوست پس از مدتي دوباره شل شده و حتي بدتر از پير شدن آن در حالت طبيعي مي‌شود، در نتيجه فرد مجبور است چند بار تا پايان عمر اين عمل را انجام دهد که نتيجه آن مي‌شود صورت همچون صورت وان آرک.

بيني عروسکي رو به بالا
 

آيا مي‌دانستيد هرگونه تغيير در بيني سبب بروز تغيير در صورت مي‌شود و در بيشتر موارد هارموني آن را به هم مي‌ريزد؟ اين موضوع حتي گاهي به قدري شديد است که حالت چشم‌ها، چانه و لب بالايي را هم به هم مي‌ريزد.
نوع پوست هم در اين نوع جراحي بسيار با اهميت است. به‌طور معمول، افرادي که پوست‌هاي ضخيم و چربي دارند، از نتايج عمل رينوپلاستي راضي نيستند. با اين حال، تعداد داوطلبان اين نوع جراحي زيبايي به ويژه در ميان جوانان و نوجوانان کم نيست. در بيشتر موارد افراد از نتايج عمل راضي نيستند وگرچه طي چند ماه اول بيني حالت زيبايي دارد و مطابق ميل فرد است اما از شش ماه به بعد کم‌کم تغيير فرم مي‌دهد و گوشت اضافه مي‌آورد يا افتادگي پيدا مي‌کند که اين امر نياز به جراحي دوباره دارد. همين جراحي‌هاي پشت سر هم گاهي موجب مي‌شود شما بيني پيدا کنيد که به هيچ وجه به فرم صورت شما نمي‌آيد و هارموني چهره‌تان را بر هم زده است.

لب‌ها و گونه‌هاي برجسته
 

شايد برجستگي و فرم صورت برخي هنرپيشه‌ها شما را براي تزريق ژل و برجسته‌سازي بخش‌هاي متفاوت چهره‌تان وسوسه کند اما پيش از انجام هر گونه جراحي بهتر است درباره ژل‌هاي تزريقي و پروتزهاي زيبايي صورت و عواقب استفاده از آنها اطلاعات بيشتري به دست آوريد. ژل‌هايي که براي برجسته کردن اجزاي صورت استفاده مي‌شوند يا موقتي هستند يا دايمي، ژل‌هاي دايمي چون از پلاستيک تهيه شده‌اند، جذب پوست نشده و بسيار مضرند. ژل‌هاي موقتي در مقايسه با ژل‌هاي دايمي عوارض کمتري دارند اما حتي استفاده از آنها در کشورهاي اروپايي و آمريکايي هم رد شده است. شش ماه تا سه سال پس از تزريق عوارض ژل مشخص مي‌شود. ژل‌ها اغلب در محل تزريق شده باقي نمي‌مانند و شروع به حرکت مي‌کنند و به همين دليل، فرم صورت فرد پس از مدتي به شدت تغيير مي‌‌کند. متأسفانه اين تغيير شکل درمان‌ناپذير است و صورت فرد دوباره به حالت عادي بازنمي‌گردد چون ژل‌ در لابه‌لاي نسوج نفوذ مي‌کند و امکان بيرون آوردن آنها وجود ندارد.
برخي پزشکان براي برجسته کردن گونه و لب‌ها چربي را پيشنهاد مي‌کنند و معتقدند که چربي عوارض ندارد. جالب است بدانيد که چربي در طول سه ماه پس از تزريق 30 تا 40 درصد حجم خودش آب جذب مي‌کند و چون جذب آب در تمامي سطوح يکسان نيست، پس از مدتي صورت شما دچار نامتقارني‌هايي مي‌‌شود. با وجود تمامي اين موارد، آيا باز هم مايل به انجام جراحي‌هاي زيبايي هستيد؟
منبع: http://www.salamat.com